Ma becsengettek már szinte minden iskolában, leaglábbis hivatalosan is elkezdődtek az iskolai napok… Indulhat a kaland a tudás világába! De vannak olyan gyerekek, akiknek szeptember 1-jén nem a boldogság, hanem a pokol kezdődik. És vannak családok, akik tanácstalanul állnak, és a sok rossz közül végül a legrosszabbat választják. Maradnak. Pedig nem kellene.
NA

Iskolába kötelező járni. Ha tetszik, ha nem. Mondjuk mi, felelős szülők, pedig nem igaz. Azaz nem így igaz. Tankötelezettség van, szerencsére kötelező iskolába járás nincs. És kötelező iskola választás sincs. És bár sokan úri huncutságnak vélik a magániskolákat, mégsem azok.

Számtalan lehetőségünk nyílik arra, hogy megtaláljuk a megfelelő tanulási formát valamennyi gyereknek. Még ha szűkösek is a terek, és nehéz is az eligazodás, aki igazán elszánt, az megtalálja a keresett iskola típust.

Van, aki a gyerekek természetes kíváncsiságára, van aki az együttműködésre, van aki a terhelésre és van aki a nevelésre esküszik. Van aki pedig valami másra… De abban mindenki egyetért, hogy a rossz iskolánál nincs rosszabb.

 iskola gimnázium alternatív tanulás

Mitől lesz egy iskola rossz? Attól, hogy nem annak a gyereknek való, aki oda jár. Nem azért, mert nem tanul meg valamit, ami később fontos lesz számára. Nem azért, mert majd nem veszik fel az egyetemre, nem azért, mert leromlik az átlaga, ezeket mind be lehet pótloni, ki lehet javítani. Akkor rossz egy iskola, ha egy gyerekhez nem találja meg az utat.  Akkor rossz, ha nem ismeri fel az adott gyerek lényegét. Ha nem tudja megszólítani, ha nem tud benne elindítani egy folyamatot. És ha ez így van, akkor ki kell mondania az iskolának is magáról, rossz iskola vagyok ennek a gyereknek. Másra van szüksége.

Illúzió azt hinnünk, hogy egy mindenki más által jónak ítélt iskola jó lesz a mi gyerekünk számára is. Hiszen olyan sokfélék vagyunk mi családok, szülők, és olyan sokfélék a gyerekeink is. És nincs ezzel semmi baj. Azzal viszont van, ha az elakadást nem vesszük észre. Ha a gyereket okoljuk, szidjuk a rossz teljesítménye miatt.

A kicsikkel még könnyebb. Ha nem vadállatok a tanítók, akkor nagy kárt nem tudnak okozni, ha lemarad, majd behozza. De ha sokáig halogatjuk a “feltárást” akkor bevésődhetnek rossz, és nehezen átírható élmények, amik már a gyerek gondolkodására, egész lényére hatással lehet. Ez pedig lehet gátja a sikeres felnőtt életnek.

 iskola gimnázium alternatív tanulás

Ha egy gyerek rosszul teljesít, annak oka van. Nem az ő rossz jelleme, vagy rosszasága az oka. Visszatükrözi valahogy a külvilágot, a viszonyokat, a bánásmódot, ami őt éri. És ez is sokféle lehet. Eltérő egy családon, egy-egy osztályon belül is. A mi feladatunk, szülők, és pedagógusok feladata, hogy dekódolják ezeket az üzeneteket. Megfejtsük, mire van szüksége a gyereknek ahhoz, hogy kiteljesedjen. És ha ez az eddigi gyakorlatok kudarcát jelenti, akkor ezzel szembe kell nézni!

A kamaszokra, nagyobb gyerekekre rendkívül nagy teher hárul. Az önmagukkal való megbírkózás mellett egy állandó stressz, hajtás a továbbtanulás, az iskolai szorítások, a teljesítmény. Sokan kerülnek zsákutcába. És ez egyet jelent: fel kell ismerni a pillanatot, amikor váltani kell. És mindegy, hogy szeptember van, vagy március, hogy talán a következő tananyag könnyebb lesz, vagy abban bízunk teljes metamorfózison esik át a gyerek a következő két hétben. Ha senki nem dolgozik azon, hogy utakat nyisson a gyerek felé, akkor tovább kell állni.
Ezt meg lehet tenni szeptember első hetében is.

 iskola gimnázium alternatív tanulás

A Humagi, Humán Intézet Gimnázium 1993-tól keresi az egyéni utakat a gyerekek felé. Folyamatosan arra törtekszenek, hogy a legtöbbet hozzák ki a gyerekkekből. És mindent megtesznek azért, hogy a kiválasztott egyetemen folytassák majd tanulmányaikat. A tanítás kiscsoportokban zajlik, és mindenki egyéni figyelmet kap.

Blokkosított rendszerben oktatnak, ami kevesebb és hatékonyabb óraszámot jelent, amivel a diákok globális gondolkodását nyitják.

Kötelezően napi 6 tanóra a penzum ( nincs 0. és 7.8.9. óra). Latin nyelv tanulás 2 évig, mellé választható nyelvek: angol, német, francia, japán, olasz, spanyol, kínai, török, norvég, orosz, finn. De az egyéni igényeknek is megteremtik a lehetőségét. Tehetséggondozásra, felzárkóztatásra az iskolában van lehetőség. Nem kell további korrepetálásra, különórákra költeni. Mindenki a számára legmegfelelőbb fejlesztést kapja.
Kifejezetten humán beállítódottságú diákokat várnak, persze a szükséges minimális reál tárgyak is megtartásra kerülnek. De olyan témakörökkel foglalkoznak, amelyek a csoport számára a legfontosabbak.
Különleges kapcsolatot ápolnak Japánnal, amellyel újabb távlatokat, lehetőségeket tudnak nyitni.

És ha valaki idegenkedne, vagy aggódna, hogy egy eltérő rendszer mennyiben tudja a kívánt szintet elérni, az megnyugodhat, az iskola diákjai sokféle hazai és nemzetközi tanulmányi versenyen is kitűnő eredményeket érnek el.

Csak az nem nyugodhat meg, annak van aggódni valója, aki nem mer egy újba belevégni, ha eljött az ideje.

 

Keresd a Humagit a facebook-on!

 

Képek: Pinterest